Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

خطیبی در گفت و ‌گو با بورس ۲۴ : چند خریدار برای خودرو متعلق به خگستر آمده که اهلیت آن ها در حال بررسی است پاکات مزایده فروش ایران خودرو بازگشایی می شود ؛ بزودی واگذاری قطعی است ، چون این بار رئیس جمهور دستور داده...

اظهارات مهم مدیرعامل ایران خودرو: خگستر به فروش "خودرو" نزدیک شده...

بورس24 : شرکت ایران خودرو روز گذشته رسما اعلام کرد ارزیابی سهام و دارایی های زیرمجموعه ها و شرکت اصلی توسط کارشناسان رسمی منتخب مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه انجام شده است. البته ایران خودرو در اطلاعیه خود اعلام کرده که تا دیروز، گزارش ارزش گذاری سهام توسط کارشناسان رسمی تحویل این شرکت نشده است.

همچنین ایران خودرو اعلام کرده آگهی فراخوان عمومی دعوت سرمایه گذاران برای خرید 13.77 درصد سهام شرکت ایران خودرو متعلق به شرکت های گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و سرمایه گذاری سمند و همچنین آگهی فراخوان عمومی دعوت سرمایه گذاران جهت خرید سهام شرکت های ایران خودرو فارس، ایران خودرو تبری، ایران خودرو کرمانشاه، ایران خودرو خراسان و تولید خودرو صنعت خزر منتشر شده که چند متقاضی خرید نسبت به تکمیل فرم ها و ارائه مستندات لازم جهت خرید سهام شرکت ایران خودرو اقدام کرده اند. در حال حاضر هم بررسی صلاحیت عمومی و اهلیت تخصصی متقاضیان خرید در حال انجام است.

با این حساب واگذاری بلوک سهام خودروسازان همان طور که مقامات دولتی اعلام کرده اند، مرحله به مرحله پیش می رود و گمانه زنی هایی که درخصوص عدم واگذاری این بلوک ها مطرح می شد فعلا منتفی است.

بورس24 در این خصوص با مهدی خطیبی مدیرعامل گروه ایران خودرو گفت و گو کرده است. خطیبی در ابتدای این مصاحبه گفت: در رابطه با بازگشایی پاکات برای خصوصی سازی،  این کار انجام شده ،  که فعلا بدون قیمت و صرفا اعلام آمادگی است و ما قبل از اینکه بخواهیم در حوزه قیمت وارد شویم، بحث تعیین اهلیت پیشنهاد دهنده است که ما این موضوع را برای مراجع ذی‌ربط فرستادیم. در حقیقت سازمان گسترش است که این تعیین اهلیت و صلاحیت قانونی خریدار‌ها را تعیین می‌کند. منتظر هستیم که پاسخ دهد تا وارد مرحله بعدی شویم.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: ارزش گروه صنعتی ایران‌خودرو که مشخص شود، ۱۰ درصد سهام ایران‌خودرو برای خگستر است. با تعیین  ۱۰۰ درصد قیمت ایران خودرو، قیمت این ۱۰ درصد هم به تبع  مشخص می‌شود.

خطیبی گفت: وقتی که واگذاری سهام بلوکی است، قطعا ارزش آن با آنچه روی تابلو است فرق می‌کند؛ به خصوص اینکه این  سهام مدیریتی است و یک سیت هیئت مدیره دارد. بنابراین من فکر می‌کنم که باید صبر کنیم که این تایید صلاحیت انجام شود و بعد این قیمت‌گذاری انجام شود، ولی در قیمت‌گذاری قطعا تفاوت قیمت تابلو رعایت می‌شود.

وی گفت: فعلا درخصوص  قیمت ها، زمان مشخص نمی‌توانم بدهم،  ولی من می‌توانم بگویم که  تاکنون دو پیشنهاد آمده، ما این پیشنهادات را برای سازمان گسترش فرستاده‌ایم که  کارها انجام شود. در مورد بلوک، حتما خریدار بالقوه‌ای وجود دارد.

وی در پاسخ به اینکه «آیا دولت واقعا قصد واگذاری سهام خودروسازان را دارد؟» گفت: ۱۰۰ درصد ، دستور آقای رئیس جمهور است و صراحتی که دستور رئیس جمهور دارد، انتقال سهام به اندازه‌ای است که تغییر مدیریت صورت بگیرد. این عزم در دولت وجود دارد و ان شاءالله این کار به درستی انجام شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24